Recenze filmů: Hvězdná brána

4. října 2014 v 17:48 | Starlight |  Stargate
Ahojky!
Právě se chystám udělat recenzi na dva z mých nejoblíbenějších filmů. Ano, jde opět o Stargate.. ale ještě předtím, než tento článek odsoudíte, přečetla bych si alespoň první dva řádky, přecejen, jde o recenzi ;)

Jelikož na počáteční film "Hvězdná brána" si chci nechat speciální článek, začneme Archou pravdy
Název: Stargate: Ark of Truth
Délka: 97 minut
Žánr: Science fiction
Stručný děj podle Starlight: Po tom, co v posledním díle seriálu (S10: "Unendening - Bez konce") vymírá celá rasa Asgardů a Adria se zdá být neporažena, rozhodne se SG1 pro poslední zoufalý krok; nalézt dávno ztracenou Archu pravdy- artefakt, který byl vyvinut Antiky (ti ho nakonec nestihli použít) právě pro boj s Orii. Archa je schopna přesvědčit každého, kdo ji otevře o pravdě, která je do ní naprogramována. Vinou jednoho z důstojníků se však v galaxii opět začínají množit zákeřní replikátoři, se kterými se marně snaží vypořádat Samantha Carterová a Cameron Mitchell. Vala a Daniel mezitím pomale podléhají děsivým mukám Oriiského vězení a Archa pravdy se dostává do špatných rukou. Povzbuzeni touto situací se Oriiové vydávají až k planetě Zemi, aby zde nabídly víru v Počátek, nebo jistý zánik. Do nebezpečí se tak nedostává jen tým SG1, ale i celá galaxie..

Musím přiznat, že tohle je jeden z mých opravdu nejoblíbenějších filmů..
Strachem mi u přímo trnulo, především u té příšerné scény, kdy se Vala sklesle drží mříží a snaží se přežít děsivé Oriiské mučení. Je to opravdu dobrý film, u kterého jsem se jednu chvíli doslova válela smíchem po podlaze, ale o několik okamžiků později mi bylo do breku. Jediné, co se mi na filmu nelíbilo, byl český dabing, protože pro něj vybrali jiné herecké osazenstvo, než na jaké jsme si navykli při sledování seriálu. Naštěstí minulý rok TV Nova natočila dabing nový, který všechny mouchy vychatal :)
Rozhodně doporučuji shlédnout! Pokud budete chtít, klidně vám přihodím odkaz ;)

Trailer s připomenutím minulých serií je zde: https://www.facebook.com/video.php?v=695211800547538

Název: Stargate: Continuum
Délka: 98 minut
Žánr: sci-fi
Stručný děj podle Starlight: Tým SG1 a plukovník Jack O´Neill (on tam jee :3) se vydávají na popravu Baala, posledního z Vládců soustavy. Baal má však plán, poslední z jeho klonů se vrací do minulosti, kterou drasticky změní. V roce 1939 potápí loď Achilles s cenným nákladem, Hvězdnou bránou pro USA. Ta se díky tomu ocitá na dně moře poblíž Antarktidy. Baal tak zabránil vzniku nejen komplexu pod Cheyenskou horou, ale dokonce samotné SG1.
Při sledování procesu popravy si však tým všimne několika podivných věcí především záhadného zmizení Valy a Teal´ca. Samantha, Daniel a Cameron se tedy vydávají k bráně, do které stihnou skočit doslova na poslední chvíly. (Jak později zjistí, právě to je zachránilo před zánikem v propadlišti dějin.) Ke svému zděšení se místo důvěrně známého komplexu v Cheyene objeví uprostřed ledovce, ze kterého není úniku. Tam je sice brzy najde Jack, ale díky chybě v čase je nepoznává. Proti zbytku SG1 tedy stojí nejen Baal s ostatními vládci soustavy, ale i jejich přátelé, vláda Spojených států a dokonce i samotný čas..

Poslední dobrodružství SG1 s děsivým podtitulem "Historie se možná již nikdy nebude opakovat" bylo opravdu velmi dobře sfilmováno. A opět jako u Archy pravdy je to film, u kterého se dá smát, ale i brečet. I když "Návrat" více sází spíše na ty probrečené chvíle, stále se najdou i ty příjemně optimistické. Nemůžu vytknout nic, snad jen to, že film se nedostal do českých kin :D Prostě nádhera, všemi deseti vám doporučuji!!

Lepší trailer jsem nenašla -.-

Doufám, že jsem vás tímto článkem neunudila k smrti.

1 člověk ohodnotil tento článek.